strictly cars with character

Alfa Romeo komt vanaf 2022 met Audi Q2-concurrent

2 juni 2020

Alfa Romeo denkt met het aanbod van drie SUV’s weer kleur op de wangen te krijgen. Over twee jaar moet een compacte elektrische SUV –maatje Audi Q2 – naast de Stelvio en nieuwe Tonale komen te staan.

Met Alfa Romeo gaat het niet goed. En dat is een doorn in het oog van menig autoliefhebber. Nu PSA en FCA aan het fuseren zijn, lijkt de toekomst er niet meteen rooskleuriger op te worden. Het nieuwe concern wil mogelijk een paar van de 14 samengevoegde merken schrappen en pessimisten denken dat het wel eens Alfa Romeo kan zijn. Tegelijkertijd zou het doodzonde zijn om het iconische Italiaanse merk te schrappen, omdat haar sportieve imago de nieuw gefuseerde autofabrikant veel goed zou doen.

Tonale

Voorlopig maakt Alfa Romeo gewoon plannen voor de toekomst. Om weer mee te gaan tellen in Europa wil het merk in de nabije toekomst drie SUV’s kunnen aanbieden. Naast de huidige Stelvio moet er een hoogpotige voor het middensegment en in de compactere klasse komen. De (hierboven afgebeelde) Tonale staat voor volgend jaar gepland en verdringt met zijn SUV-carrosserie de Giulietta.

Elektrische aandrijflijn

Waar de Tonale in eerste instantie een plug-in hybride is, moet de derde SUV in het rijtje – een compact exemplaar – volledig elektrisch aangedreven zijn. Die Q2-concurrent staat voor 2022 op de rol. Met het drietal SUV’s wil per jaar 400.000 auto’s verkopen. Vorig jaar bleef dat aantal op nog geen 55.000 steken.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans