strictly cars with character

Adverteren

Adverteren in CARROS Magazine

CARROS is het langst bestaande en best gelezen glossy magazine voor liefhebbers van exclusieve auto’s. Sinds de oprichting in 1994 heeft CARROS een sterk onderscheidende plek in het schap. Onderscheidend is CARROS ook door de mensen áchter de auto centraal te stellen, wat de mooiste reportages en interviews oplevert. CARROS is hét bewijs dat hoogwaardige titels met een koopkrachtige doelgroep succesvol zijn.

Reportages

Bladen krijgen steeds meer de functie van boeken, waarvoor lezers, in tegenstelling tot de digitale mediaconsumptie, weer écht aandacht hebben. Slow-reading in plaats van vluchtig grazen. Met meer rust in de opmaak, uitgebreide beeldreportages, afgewisseld met langere leesverhalen.

360-Graden merk

Als titel is CARROS inmiddels een 360-graden merk, met naast het magazine en de website CARROS.nl, populaire accounts op Facebook, Instagram en Twitter, specials en evenementen. Zo is CARROS betrokken bij de jaarlijkse Gijs van Lennep Legend en diverse KNAC-evenementen. Door deze crossmediale benadering biedt het merk CARROS voor adverteerders tal van interessante mogelijkheden. Zo maakt de redactie op verzoek van partners specials of promotiekaterns, zowel off- als online. CARROS biedt tevens aantrekkelijke doorplaatsingsmogelijkheden in combinatie met de genoemde divisies en met Residence. Adverteren op CARROS.nl behoort ook tot de mogelijkheden, de site is daartoe in 2021 ingrijpend vernieuwd.



Bekijk de mediakaart

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans