strictly cars with character

Reclamebestedingen automerken stijgen fors

24 november 2014
Automerken geven meer geld uit aan reclame dan vorig jaar. In het eerste kwartaal van 2011 hebben de Nederlandse auto-importeurs 16,2 procent meer geld besteed aan reclame dan in dezelfde periode van 2010. In het eerste kwartaal werd 73 miljoen euro aan reclame uitgegeven door de auto-importeurs zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Adfact dat het vakblad Automotive citeert. De stijging is volgens het onderzoek te danken aan de introductiecampagnes van modellen, zoals de Lexus CT 200h, de Ford Focus, de Volvo S60 en V60, de Peugeot 508 en de Nissan Micra.

Top 5

Uit het onderzoek blijkt verder dat Peugeot het meeste uitgeeft aan reclame, namelijk 6,9 miljoen euro in het eerste kwartaal, 34 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Opel staat tweede met 5,3 miljoen, Ford derde met 5,2 miljoen, Renault vierde met 5 miljoen en Hyundai maakt de top 5 vol met 4,7 miljoen. Dat Koreaanse merk is wel de enige die vijf procent minder heeft uitgegeven dan vorig jaar.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer