Overslaan en ga direct naar de inhoud
Socials

Publisher’s vote: Aston Martin DBX

Het kiezen van de gemakkelijkste weg is niet waar Aston Martin om bekend staat, laat staan dat het Britse merk er prat op gaat. Ook de nieuwe Sport SUV van Aston Martin, de DBX, getuigt daarvan. Rijden doet hij als een échte Aston.

Bij Aston Martin hinken ze momenteel een beetje op twee gedachten. Het Britse prestigemerk wil aan de ene kant graag hippe, aansprekende automobielen maken (die dan weer in extreme kleuren en uitvoeringen gereden worden door hippe, kapitaalkrachtige internetmiljonairs), maar tegelijkertijd de traditionele doelgroep niet uit het oog verliezen. Op deze omstandigheid heeft de familie Stroll waarschijnlijk een niet geringe invloed. De vader van Formule 1-coureur Lance Stroll, Lawrence Stroll, heeft een kleine tweehonderd miljoen pond in Aston Martin gestoken. De overige aandeelhouders legden nog eens driehonderd miljoen pond in en al die geldschieters kregen, in ruil voor de extra kapitaalinjectie, nieuwe aandelen in het bedrijf. Hierdoor heeft de familie Stroll nu twintig procent van Aston Martin in bezit. Met het nieuwe kapitaal werd in Wales een geheel nieuwe fabriek gebouwd, die in staat is elk jaar zevenduizend DBX’en te bouwen.

Kevlar

Naast de hippe auto’s wil Aston Martin dus nog steeds graag auto’s bouwen met een klassiekere uitstraling, Zeg maar auto’s waarin je je net zo prettig voelt en op je gemak als thuis in een comfortabele stoel. Auto’s met klassieke materialen als leer, hout, chroom en dat alles vormgegeven met mooi gebogen lijnen. In die uitvoering zijn Aston Martins zeker te koop, maar ze zijn er ook met matte lak en zonder chroom, dan wel veel carbon-kevlar. Zelfs de badges zijn dan uitgevoerd in een soort gevlekt carbon. Vanzelfsprekend vergen al die aanpassingen een aanzienlijke meerprijs. De DBX die wij reden was zulk een hippe uitvoering, mat, van binnen en buiten voorzien van carbon en met leer in een aparte kleur. Ook in carbonuitvoering met hippe kleur rijdt de DBX natuurlijk niet minder.

Lees verder

Het gehele artikel en nog veel meer foto’s kunt u teruglezen in CARROS Magazine nr. 6/2021. Nooit iets missen? Neem nu een extra voordelig jaarabonnement (8 nummers).

Cookieverklaring

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in ons privacybeleid.