De overgang naar elektrisch rijden betekent voor veel sportieve merken een forse aderlating op het gebied van sensaties, actieradius en geluidsbeleving. Maar bij de nieuwe Rolls-Royce Spectre valt hierdoor juist alles op zijn plek.
Ferrari’s gillen, AMG’s grommen en Bentleys bulderen. Maar in de wereld van de auto’s met verbrandingsmotoren wordt maar één merk steevast geassocieerd met de absentie van geluid. Rolls-Royces hebben altijd gefluisterd, ook al hebben ze in de regel meer cilinders onder de motorkap dan de meeste bolderbasten van de sportwagenmerken. Brits understatement heet zoiets. Maar ook dat fluisteren is vanaf nu verleden tijd. Bij de nieuwe Rolls-Royce Spectre hoor je namelijk nagenoeg niets meer. Compleet geïsoleerd van de buitenwereld zoef je zacht zoemend richting je bestemming. Dat zoemtoontje is afkomstig van de banden, die eveneens ontwikkeld zijn om zo weinig mogelijk van zich te laten horen. Je kunt uiteraard iemand inhuren om je te laten rijden, maar de meeste eigenaren van de Spectre rijden volgens Rolls-Royce liever zelf.
Ferrari’s gillen, AMG’s grommen en Bentleys bulderen. Maar in de wereld van de auto’s met verbrandingsmotoren wordt maar één merk steevast geassocieerd met de absentie van geluid. Rolls-Royces hebben altijd gefluisterd, ook al hebben ze in de regel meer cilinders onder de motorkap dan de meeste bolderbasten van de sportwagenmerken. Brits understatement heet zoiets. Maar ook dat fluisteren is vanaf nu verleden tijd. Bij de nieuwe Rolls-Royce Spectre hoor je namelijk nagenoeg niets meer. Compleet geïsoleerd van de buitenwereld zoef je zacht zoemend richting je bestemming. Dat zoemtoontje is afkomstig van de banden, die eveneens ontwikkeld zijn om zo weinig mogelijk van zich te laten horen. Je kunt uiteraard iemand inhuren om je te laten rijden, maar de meeste eigenaren van de Spectre rijden volgens Rolls-Royce liever zelf.