Nu het hele verhaal rond de Palmen-collectie weer min of meer achter de rug is, kunnen we terugblikken door een iets minder roze bril en de feitelijkheden beschouwen.
Als vliegen op de stroop doken zowel de professionele als de amateurmedia op het nieuws van de ‘ontdekking’ van de Palmen-collectie en de uiteindelijke veiling ervan. Waarbij ze allemaal hetzelfde vertelden, met als belangrijkste pilaren de excentriciteit van eigenaar Ad Palmen, de grillige samenstelling van de collectie, de meest bijzondere automodellen en natuurlijk een al dan niet gekleurd oordeel over de aankoop door Gallery Aaldering. Toch zal vriend én vijand één ding moeten erkennen: Nico Aaldering heeft dit zakelijk goed aangepakt. Pluspunt was dat het mobiele erfgoed zelfs het NOS Journaal haalde en daarmee weer buiten onze eigen wereld kwam.
Als vliegen op de stroop doken zowel de professionele als de amateurmedia op het nieuws van de ‘ontdekking’ van de Palmen-collectie en de uiteindelijke veiling ervan. Waarbij ze allemaal hetzelfde vertelden, met als belangrijkste pilaren de excentriciteit van eigenaar Ad Palmen, de grillige samenstelling van de collectie, de meest bijzondere automodellen en natuurlijk een al dan niet gekleurd oordeel over de aankoop door Gallery Aaldering. Toch zal vriend én vijand één ding moeten erkennen: Nico Aaldering heeft dit zakelijk goed aangepakt. Pluspunt was dat het mobiele erfgoed zelfs het NOS Journaal haalde en daarmee weer buiten onze eigen wereld kwam.