strictly cars with character

Lamborghini Huracán Tecnica: licht geciviliseerd

14 april 2023

Met de Huracán Tecnica wil Lamborghini een zachtere kant van zichzelf laten zien. Dat is maar deels gelukt. Toch biedt de auto wel al het goede van de STO voor een flink lagere prijs.

Je zult maar een introverte persoonlijkheid hebben en toch gek zijn op Lamborghini. De lage, brede sportwagens met hun scherpe vouwen, overdadig carbongebruik, luchthappers en spoilers ogen allesbehalve bescheiden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het geluid van de imposante tiencilinder motoren. Het Italiaanse sportwagenmerk wilde echter toch een poging doen om ook autoliefhebbers zonder theatrale persoonlijkheidsstoornis aan zich te binden. Die poging heet Lamborghini Tecnica. Het was een ietwat riskante onderneming. Want waar romantische ballads van hardrock-bands vreemd genoeg vaak opmerkelijk goed in de smaak vallen, falen de meeste hardcore autofabrikanten hard wanneer ze proberen om een zachtere kant van zichzelf te laten zien. Een van de recentere teleurstellingen op dit gebied was bijvoorbeeld de McLaren GT. Maar waarom jezelf wenden tot merken als Lamborghini, Koenigsegg of Donkervoort voor een lekker soepele en relatief comfortabele Gran Turismo? Er zijn genoeg merken die hier al jarenlang ervaring mee hebben en dus is de kans op succes daar groter.

'Comfortabele' niche

Voor Lamborghini is het helemaal een lastig verhaal, want hoe positioneer je een auto tussen een 'standaard' Huracán EVO en de extreme Huracán STO? Is daar überhaupt nog wel een ‘comfortabele’ niche?

Lees verder

Het gehele artikel en nog veel meer foto’s kunt u teruglezen in CARROS Magazine nr. 2/2023. Nooit iets missen? Neem nu een extra voordelig jaarabonnement (8 nummers).

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans