Met de Huracán Tecnica wil Lamborghini een zachtere kant van zichzelf laten zien. Dat is maar deels gelukt. Toch biedt de auto wel al het goede van de STO voor een flink lagere prijs.
Je zult maar een introverte persoonlijkheid hebben en toch gek zijn op Lamborghini. De lage, brede sportwagens met hun scherpe vouwen, overdadig carbongebruik, luchthappers en spoilers ogen allesbehalve bescheiden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het geluid van de imposante tiencilinder motoren. Het Italiaanse sportwagenmerk wilde echter toch een poging doen om ook autoliefhebbers zonder theatrale persoonlijkheidsstoornis aan zich te binden. Die poging heet Lamborghini Tecnica. Het was een ietwat riskante onderneming. Want waar romantische ballads van hardrock-bands vreemd genoeg vaak opmerkelijk goed in de smaak vallen, falen de meeste hardcore autofabrikanten hard wanneer ze proberen om een zachtere kant van zichzelf te laten zien. Een van de recentere teleurstellingen op dit gebied was bijvoorbeeld de McLaren GT. Maar waarom jezelf wenden tot merken als Lamborghini, Koenigsegg of Donkervoort voor een lekker soepele en relatief comfortabele Gran Turismo? Er zijn genoeg merken die hier al jarenlang ervaring mee hebben en dus is de kans op succes daar groter.
'Comfortabele' niche
Voor Lamborghini is het helemaal een lastig verhaal, want hoe positioneer je een auto tussen een 'standaard' Huracán EVO en de extreme Huracán STO? Is daar überhaupt nog wel een ‘comfortabele’ niche?
Lees verder
Het gehele artikel en nog veel meer foto’s kunt u teruglezen in CARROS Magazine nr. 2/2023. Nooit iets missen? Neem nu een extra voordelig jaarabonnement (8 nummers).