Het einde van de Mercedes G-klasse is al vaak voorspeld, maar nog nooit uitgekomen. Na dik 35 jaar heeft" /> Het einde van de Mercedes G-klasse is al vaak voorspeld, maar nog nooit uitgekomen. Na dik 35 jaar heeft"> Het einde van de Mercedes G-klasse is al vaak voorspeld, maar nog nooit uitgekomen. Na dik 35 jaar heeft"> CARROS Magazine - Opknapbeurt voor Mercedes G-klasse
strictly cars with character

Opknapbeurt voor Mercedes G-klasse

4 mei 2015
Het einde van de Mercedes G-klasse is al vaak voorspeld, maar nog nooit uitgekomen. Na dik 35 jaar heeft ‘Das Haus’ de auto zelfs nog een flinke opknapbeurt gegeven. De opknapbeurt geldt vooral voor de (motor)techniek, maar ook uiterlijk en interieur zijn (een beetje) onder handen genomen. Gelukkig blijft het verschijningsbeeld van de G-klasse erg vertrouwd, want alleen de bumper en de wielen zijn veranderd. In het interieur is het ook allemaal niet wereldschokkend en is het instrumentenpaneel opgefrist. Mercedes rept ook van een nieuwe onderstelafstemming en een gevoeliger regeling van de stabiliteitscontrole. Het moet zorgen voor een stabieler weggedrag en meer rijcomfort.

Nieuwe 4.0 Biturbo

Bij de motoren is de 4,0 liter biturbo V8-benzinemotor nieuw. Hij heeft 422 pk en een koppel van 620 Nm vanaf 2.250 toeren. In de G 500 zorgt hij voor een 16 procent lager verbruik dan de vorige V8-motor in de G 500. Bij de instapversie, de G 350 d is het vermogen van de 3.0 turbodiesel toegenomen van 211 tot 245 pk en het koppel is op 600 Nm gebracht (was 540 Nm). Daarnaast zijn er nog twee AMG-versies leverbaar, de AMG G 63, die nu 571 pk (27 pk extra) haalt uit de 5,5 liter V8-turbomotor, en de AMG G 65, voorzien van een nu 630 pk (en 1.000 Nm) leverende V12 turbobenzinemotor. De nieuwe G-klasse modellen zijn vanaf medio dit jaar bestelbaar, de prijzen zijn nog niet bekend.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer