De topman van Volvo, Hakan Samuelsson, heeft aangekondigd dat het modelaanbod van Volvo niet verder aan de onderkant verbreed wordt. Op een compacte Volvo hoeft dus niet meer gerekend te worden.
De tijden dat het aanbod van een automerk uit slechts een handjevol modellen bestond, zijn al lang voorbij. Door middel van nieuwe carrosserievarianten en compleet nieuwe modellen wordt geprobeerd verkooprecord op verkooprecord te breken. Wordt een bepaald koperspubliek nog niet bereikt? Dan wordt een auto voor ze gecreërd. Voor de luxemerken als Audi, BMW en Mercedes-Benz is de ‘onderkant’ van de markt een belangrijke vijver om zieltjes te winnen. Niet dat ze spotgoedkope koekblikjes aanbieden – op de Audi A1 na starten alle ‘instappers’ boven de 25 mille -, maar de Audi A1 (2010) en Audi Q2 (2016), BMW 1 Serie (2004) en BMW 2 Serie (2013) , Mercedes-Benz A-Klasse (1997) en B-Klasse (2005) mogen toch als relatief compact en betaalbaar gezien worden.
Volvo let niet op de kleintjes
30 mei 2016