strictly cars with character

Met dertiende merk werkt Volkswagen aan nieuwe mobiliteitsoplossingen

6 oktober 2016
De Volkswagen Groep is momenteel sterk in auto's, bedrijfswagens en trucks. Maar nog niet zo goed in het aanbieden van vernieuwende mobiliteitsdiensten. Een dertiende merk moet daar verandering in brengen. De Volkswagen Groep bestaat momenteel uit twaalf merken. Het merkenportfolio is heel overzichtelijk opgebouwd uit vier automerken die zich richten op de massa (Volkswagen, Audi, SEAT en SKODA), vier automerken die het luxesegement aanboren (Bentley, Bugatti, Lamborghini en Porsche) en vier overige merken waarbij het accent vooral ligt op grootvervoer (Volkswagen Bedrijfswagen, MAN, Scania en Ducati).

Gett

Het dozijn groeit later dit jaar naar dertien merken. De Volkswagen Groep heeft aankondigd dat er een nieuw merk aankomt dat zich richt op mobiliteit, e-mobiliteit en digitalisatie. Wat al zeker is dat het nieuwe merk zijn hoofdkantoor in Berlijn heeft en al samen met partner Gett – een Uber-concurrent -  werkt aan nieuwe taxidiensten. Het dertiende merk zal een rol moeten gaan spelen in de infrastructuur die nodig is voor de verdere ontwikkeling van elektrische voertuigen en zal op termijn ook een autonoom rijdende vloot een boost kunnen geven.

Diversiteit

Met het dertiende merk lijkt Volkswagen dezelfde diversiteit in mobiliteitsoplossingen na te streven waar ook onder meer Ford (Ford Smart Mobility) en General Motors (Maven) aan werken. Of zoals topman Matthias Müller het zegt: “In toekomst zullen veel mensen niet langer een auto bezitten. Ze kunnen toch allemaal Volkswagen-klant zijn omdat we ze een breder mobiliteitsconcept kunnen bieden dan vandaag de dag.”

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer