strictly cars with character

Super Bowl weekend: deze automerken adverteren

1 februari 2019

De jaarlijkse Amercan Football-finale – de Super Bowl – wordt aanstaande zondag gespeeld in Atlanta. Traditiegetrouw worden de Amerikaanse televisie-kijkers getrakteerd op speciale commercials tussen de kwarten in. Deze automerken pakken daarin uit:

In de rest van de wereld begrijpen we het niet zo, maar de Super Bowl-finale is voor de Amerikaan haast een nationale feestdag. Je nestelt je met familie of vrienden voor de televisie terwijl je je vol stopt met eten en drinken.

Elk jaar trekt de finale van het American Football-seizoen meer dan 100 miljoen kijkers en daarmee vormen de rustpauzes tussen de kwarten zeer begeerde reclameblokken. Voor 30 seconden zendtijd betaal je als merk dan ook al snel 5 miljoen dollar.

Hoewel automerken de reclameblokken vaker links laten liggen – ze vallen liever op andere momenten in het jaar op – blijft de Super Bowl een prima manier om je doelgroep te bereiken met gelikte commercials.

Audi adverteert al een jaar of tien tijdens de Super Bowl en is nu ook weer van de partij. De Duitsers hebben een reclamespotje gemaakt rondom de e-tron GT en kondigen daarin aan dat in 2025 één op de drie Audi’s is voorzien van een stekker. Toevallig toegang tot de Amerikaanse Super Bowl-uitzending? In het derde kwart is de commercial te zien.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer