strictly cars with character

Polestar 2 open je voortaan met je smartphone (1)

3 mei 2021

Dankzij een over-the-air update houd je voortaan de fysieke sleutel van je Polestar 2 op zak. Een app op je telefoon is voldoende voor het ontgrendelen van de portieren.

Polestar noemt de nieuwe functie de ‘Polestar Digital Key’ en is een aanvulling op de fysieke sleutel waarme de auto ook nog atijd te openen is. Het automerk kiest voor de digitale sleutel omdat bijna iedereen continu zijn telefoon bij zich heeft. Naast het gemak zegt Polestar dat de digitale sleutel ook een stuk veiliger is dan een fysiek exemplaar.

Voordat je je auto via de ‘Polestar Digital Key’ opent en start heeft er al een authentificatieproces plaatsgevonden waarbij in totaal 18 Bluetooth-sensoren in en rond de Polestar 2 deel van uitmaken. De diverse sensoren bepalen ook behoorlijk nauwkeurig – op minder dan een armlengte – de locatie van de smartphone in relatie tot bepaalde features. Zo zal de auto alleen starten als je ook daadwerkelijk in de auto zit en openen de portieren, achterklep of vergrendeling van de laadaansluiting als je echt in de buurt bent.  Wel zo veilig. De digitale sleutel werkt zonder dat je de app hoeft te openen. Je smarthphone tegen een sensor tikken is evenmin nodig.

De over-the-air update voor de Polestar 2 biedt nog een aantal nieuwe extra’s. Voortaan is het mogelijk om de accustatus op afstand te controleren en om de klimaatregeling te starten.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans