XPeng maakt pas sinds 2017 auto’s en heeft grote ambities. Een van de vaandeldragers van het Chinese merk is een dikke, compleet uitgeruste elektrische SUV met de naam G9, die vanaf oktober in de showrooms staat.
XPeng werd in 2014 opgericht en heeft grote ambities. Zo wil het merk vanaf nu elke twaalf tot achttien maanden een nieuw model introduceren. Dit doen ze naast de P7 - een sedan die vanaf juli leverbaar is - en een SUV met de naam G9. Die laatste zal in oktober in de Nederlandse showroom staan. Landen met een goede laadinfrastructuur zijn het eerst aan de beurt en dus is het niet vreemd dat naast Nederland ook Zweden, Noorwegen en Denemarken voorrang krijgen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Van daaruit wil XPeng zich vooral richten op de zakelijke markt, en het wil naar eigen zeggen geen prijsbreker zijn. De prijslijst van XPeng begint bij 49.990 euro voor de sedan P7, maar met de opulente G9 heeft XPeng een veel smakelijker hapje in huis. Immers; ondanks dat XPeng niet per se de goedkoopste wil zijn, betaal je bij de concurrentie wel veel meer.
XPeng werd in 2014 opgericht en heeft grote ambities. Zo wil het merk vanaf nu elke twaalf tot achttien maanden een nieuw model introduceren. Dit doen ze naast de P7 - een sedan die vanaf juli leverbaar is - en een SUV met de naam G9. Die laatste zal in oktober in de Nederlandse showroom staan. Landen met een goede laadinfrastructuur zijn het eerst aan de beurt en dus is het niet vreemd dat naast Nederland ook Zweden, Noorwegen en Denemarken voorrang krijgen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Van daaruit wil XPeng zich vooral richten op de zakelijke markt, en het wil naar eigen zeggen geen prijsbreker zijn. De prijslijst van XPeng begint bij 49.990 euro voor de sedan P7, maar met de opulente G9 heeft XPeng een veel smakelijker hapje in huis. Immers; ondanks dat XPeng niet per se de goedkoopste wil zijn, betaal je bij de concurrentie wel veel meer.