strictly cars with character

Volvo boert goed dankzij SUV’s

18 juli 2019

In het eerste halfjaar van 2019 verkocht Volvo wereldwijd 340.826 auto’s en dat betekent een groei van 7,3 procent ten opzichte van een jaar eerder. De verkoopstijging danken de Zweden aan haar SUV’s.

Volvo kan prima halfjaarcijfers overleggen, want het verkocht van januari tot en met juni 340.826 auto’s. Vorig jaar om deze tijd stond de teller pas op 317.639 verkochte modellen. Eigenlijk deed het merk het overal in de wereld goed, want zowel in Europa (+6%), de VS (+5,2%) en China (+10,2%) werden er mooie plussen aangetekend. In Europa sprongen vooral Engeland en Duitsland eruit. De groei bedroeg in beide landen zo’n 30%.

XC-reeks

Volvo dankt de groeicijfers aan haar SUV-aanbod. Liefst 60,7% van alle verkopen wereldwijd was een hoogpotige. Zo werd de XC60 ruim 97.000 keer verkocht, de XC40 bijna 62.000 keer en de XC90 bijna 48.000 keer. De drie SUV’s vormen dan ook de top-3 van de best verkochte Volvo-modellen.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer