strictly cars with character

Sneak preview: CARROS #2-2021

19 maart 2021

CARROS #2-2021 ligt rond 25 maart in de kiosk en - als je abonnee bent (al van 42 euro per jaar) - op de deurmat. Het is, al zeggen we het zelf, weer een prachtexemplaar geworden. Een sneak preview:

De Ferrari Roma en Bentley Continental GT: Ze kosten beide ongeveer een kwart miljoen in standaard-uitvoering. Thomas Bangma vindt dat eigenlijk nog best meevallen, gezien het gebodene. Maar het valt nog helemáál niet mee om ze enigszins objectief met elkaar te vergelijken.
Dagelijks gebruik: “Ik heb meerdere BMW’s in mijn collectie. Een 2002 uit 1972, een 525 uit 1977, een 3.0 CSi uit 1971 en nog een 2002 uit 1973. Met die laatste maak ik de meeste kilometers, het is eigenlijk mijn dagelijkse auto.”
Denk je aan Friesland, dan denk je al snel aan die tocht langs elf steden, u weet wel. Is die route door het afwisselende, Friese landschap ook geschikt als roadtrip? We zochten het uit. Niet vanaf de schaats, maar vanuit een hoogstprettige BMW M440i xDRIVE COUPÉ.
De Maserati Levante Trofeo was al meteen bij zijn lancering de favoriet van pers en publiek. Je kunt je dus afvragen waarom het zolang duurde voordat ook de Quattroporte de Trofeo-behandeling kreeg. Maar ach, wat maakt het uit. Hij ís er.
Elke automobilist heeft ermee te maken gehad: het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen,  dat beoordeelt of je veilig op weg kunt en waar je het rijbewijs kunt aanvragen. Sinds anderhalf  jaar – het CBR verkeerde toen in een turbulente tijd – is Alexander Pechtold er algemeen  directeur. “Ik vond het best een gewaagde keus om mij te voor te dragen.”
Jaloers op het succes van de BMW M5 besluit Mercedes eind jaren tachtig ook met een krachtige sedan te komen. Kosten noch moeite worden gespaard om tot de inmiddels legendarische Mercedes 500E te komen. Ruud Thoma proeft van een met behulp van Porsche op smaak gebrachte Benz.
Er is maar weinig zo inspirerend als jonge ondernemers die hun droom realiseren. En dat is precies wat Leon van Ommen en Bas-Jan Proper, met hulp van hun technische man Joost Karstens doen met hun bedrijf Differs Group. Zij combineren restauratie, stalling en in- en verkoop met hospitality op hoog niveau in Oegstgeest. Yuri van Koeveringe en David de Jong liepen een dag met de mannen mee.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer