Kijk dan snel even hier, want voor slechts 42 euro (8 nummers" /> Kijk dan snel even hier, want voor slechts 42 euro (8 nummers"> Kijk dan snel even hier, want voor slechts 42 euro (8 nummers"> CARROS Magazine - Ren naar de kiosk (of abonneer): CARROS Ma
strictly cars with character

Ren naar de kiosk (of abonneer): CARROS Magazine #6-2021

16 september 2021

Nog geen abonnee? Kijk dan snel even hier, want voor slechts 42 euro (8 nummers) krijg je elke editie automatisch op je deurmat. Zo mis je geen enkel nummer. Dit staat in CARROS Magazine #6-2021:

CARROS Configurator: Mercedes-Benz C-Klasse
Bijna veertig jaar geleden was de 190 de sensationele nieuwe 'baby-Benz' en direct  het belangrijkste model voor Mercedes. Recent verscheen alweer de zesde generatie  van deze auto, die reeds sinds de tweede generatie omgedoopt is in C-klasse.  We puzzelden de ideale uitvoering bij elkaar.

Kort gesproken: Lex Hoefsloot van Lightyear
Eindelijk: de Lightyear One gaat in productie en zal vanaf zomer volgend jaar worden geleverd. Een goed moment om weer eens bij te praten met Lex Hoefsloot van Lightyear

Klein maar groots: Jaguar E-Pace
Een Jaguar, aangedreven door een 1,5 liter driecilinder plus elektromotor. Wie dat tien jaar geleden gezegd had, was volkomen uitgelachen. Maar dit is de realiteit waarmee fabrikanten als Jaguar nu moeten omgaan. Voor hen ligt de uitdaging de uitstoot van hun auto’s omlaag te brengen, zonder concessies te doen aan zaken als rijprestaties en heritage. Ga er maar aan staan.


Natuurmomenten: Jeep Compass
De vernieuwde Jeep Compass heeft vierwielaandrijving. Dat lijkt logisch, gezien de ronduit legendarische merknaam, maar die logica behoeft nuance. De Compass is namelijk in principe voorwielaangedreven, maar wie de plug-in hybride versie kiest krijgt er aangedreven achterwielen bij. En heel veel stilte.


Niet fout: rijden met de Trofeo’s van Maserati
Anders dan bij andere prestigemerken trekt Maserati nauwelijks publiek ‘van niet volledig onbesproken gedrag’. En dat de oude Quattroporte (wat een prachtige auto is dat altijd geweest!) het vervoermiddel bij uitstek was voor maffiabazen is een mythe, stelt Thomas Bangma. “Maserati is een merk waarvoor het begrip chic-sportief uitgevonden is.”

Verder verbeterd:  Lexus LS 500h
In de relentless pursuit of perfection zijn ze bij Lexus nu toch echt te ver gegaan. Want het is zo ver, ik wil een LS 500h. Confronterend. Hoewel, ik kan me herinneren dat ik dertig jaar geleden in een Lexus 400 LS reed, met een vierliter V8 die ‘slechts’ 250 pk leverde. Die auto had iets wat me beviel, zonder dat ik wist wat dat precies was. Nu ben ik er achter: de auto was lexueus.


Onbereikbaar: Ford GT

Toegegeven, de Ford GT stond niet eens zo hoog op de lijst van auto’s die ik ooit nog eens gereden wil hebben. Niet eens in de Top-10. Op eenzame hoogte staat nou eenmaal de McLaren F1 GTS. Maar de ‘gewone’ is ook goed hoor, haast ik me te schrijven. Want je weet nooit wie dit leest.


Beierse bikkel: Alpina B8 Gran Coupé
Een auto die gemaakt is voor comfortabele, snelle Autobahnritten, voelt zich thuis in Beieren. Huib de Vries en Maurice Volmeyer namen een Alpina B8 Gran Coupé mee naar München - de stad waar deze bastaard werd geboren als BMW, voordat hij in Buchloe werd omgedoopt tot Alpina.


21 jaar verschil: PORSCHE 992 MK1 VERSUS PORSCHE 996 GT3
De Porsche 996 GT3 vertoont al 21 jaar lang meer overeenkomsten met volbloed racers dan met zijn burger-broers. We zetten de eerste en de nieuwste GT3 tegenover elkaar en lieten Erik Kouwenhoven er op los.


“Alle Alpina’s zijn Gran Turismo’s” – in gesprek met Andreas Bovensiepen
Alpina is terug in Nederland. Na afwezigheid van enkele jaren startte BMW-dealer Dusseldorp onlangs met de import van deze auto’s die zó grondig worden aangepast dat ze geen BMW meer heten, maar Alpina. Inclusief een eigen chassisnummer. Voor Huib de Vries reden koers te zetten naar het Zuid-Duitse Buchloe voor een gesprek met Andreas Bovensiepen, zoon van grondlegger Burkard Bovensiepen. “Wie denkt dat Alpina een BMW met opsmuk is, zal nooit de ziel van ons bedrijf begrijpen.”


Dagelijks gebruik: Peugeot RCZ Asphalt van Rudolph van Veen
De Daily Driver van Rudolph van Veen, meesterkok en meesterpatissier is de Peugeot RCZ Asphalt. Van Veen is maker van diverse kook- en bakprogramma’s waaronder Rudolph’s Bakery bij 24Kitchen.


Publisher’s vote: Aston Martin DBX
Het kiezen van de gemakkelijkste weg is niet waar Aston Martin om bekend staat, laat staan dat het Britse merk er prat op gaat. Ook de nieuwe Sport SUV van Aston Martin, de DBX, getuigt daarvan. Rijden doet hij als een échte Aston.

Classics: Jensen Interceptor
Niets wat het lijkt bij deze loodzware Britse sportwagen uit 1966 in Italiaanse jas, met onder de motorkap een moddervette Amerikaan.


Reportage: Heibel in Amsterdam
In No Time To Die knalt James Bond als vanouds over het doek in een Aston Martin. Je zou haast vergeten dat onze filmheld ook wel eens wat anders heeft gereden, zoals in 1971, toen hij met een Triumph Stag op boevenjacht ging in Amsterdam. Sandor van Es en Maurice Volmeyer gaan op zoek naar zijn sporen.


Saleen S7 (2004): onderschat
Dit kleine Amerikaanse merk lanceerde in 2000 de S7: een hypersportauto met state-of-the-art racetechnologie.


Klassiekertrends: sleetje rijden
Amerikaanse auto’s uit de jaren vijftig en zestig lijken een beetje de paria’s van de klassiekerwereld. De herwaardering gaat nu echter in een razend tempo, zo signaleert Martin van der Zeeuw.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer