Overslaan en ga direct naar de inhoud
Socials

Nu in de kiosk (of abonneer): CARROS Magazine #3-2022

Nog geen abonnee? Kijk dan snel even hier, want voor slechts 42 euro (8 nummers) krijg je elke editie automatisch op je deurmat. Zo mis je geen enkel nummer. Dit staat in CARROS Magazine #3-2022.

Carros configurator: Maserati Grecale
Maserati heeft er een SUV bij: de Grecale. Een slagje kleiner dan de Levante, maar met zijn 4,85 meter nog altijd best fors. In 2023 volgt er een elektrische versie, maar de dans wordt geopend met twee hybride turbovierpitters en een biturbo-V6. We puzzelden een prettig exemplaar bij mekaar.


Kort gesproken: David Dello Stritto van Subaru
Subaru brengt met de Solterra zijn eerste elektrisch aangedreven auto uit. Een grote stap voor het conventionele merk, maar mede dankzij Toyota lukte het. We spreken David Dello Stritto, general manager Sales, Marketing en PR voor Subaru in Europa.


Subaru Solterra: op avontuur
Er is meer tussen hemel en aarde dan een verbrandingsmotor, ontdekte Subaru. Daarom komt het Japanse merk nu met een volledig elektrisch model, de Solterra met all-wheel drive. Mario Vos probeerde ‘m uit.


Alfa Romeo Tonale: weg omhoog
Daar staat hij dan, opgesteld in een hip Rotterdams designhotel: de langverbeide Alfa Romeo Tonale. Het werd stilaan tijd, zullen we maar zeggen.


Volkswagen ID.Buzz: wederopstanding
Het heeft even geduurd - in 2017 was er al een prototype - maar dit najaar komt dan toch echt de ID.Buzz van Volkswagen op de markt. Een elektrisch aangedreven busje met knipogen naar een rijk verleden. Guus Peters ging hem bekijken.


Lamborghini Avantador Ultimae: Lomp, onbenullig, sensationeel
Lamborghini viert het afscheid van de puur atmosferische V12  met de Avantador Ultimae: een 780 pk sterk monster dat volgens Erik Kouwenhoven vrij lastig op de weg te houden is.


Citroën C5 X: fijn eigenzinnig
Met de C5 X heeft Citroën weer een topmodel in de beste merktradities. Een auto die inspeelt op de sterk afnemende vraag naar pure sedans  en tegelijkertijd een zeker verlangen opwekt naar de grote, bijna zwevende Citroëns van weleer.


Skoda Enyaq Coupé RS: de ‘R’ van redelijk
Ooit kon je een auto met 300 pk en wat sportieve aanpassingen best als ‘RS’ typeren. Lekker sportief onderstel eronder, wat minder gewicht, spoilertje erbij en klaar. Maar Skoda heeft zich er met de Enyaq Coupé RS iets té gemakkelijk vanaf gemaakt.


Rijders paradijs: rondje Luxemburg met Ford Mustang Mach 1
Prachtige natuur, fraaie kastelen, goedkope brandstof en uitdagende wegen. Wat wil een autoliefhebber nog meer? Huib de Vries en Maurice Volmeyer namen een old school gas guzzling muscle car mee naar Luxemburg voor een potje ouderwets genieten. En passant bekeken ze de hoofdstad, die net als de Mustang Mach 1 twee gezichten bleek te hebben.


Alpine 110S  vs Toyota GR Yaris: Tokyo Drift of Rally Monte Carlo?
Soms zoekt Thomas Bangma een excuus om nog eens te rijden met een auto die hem eerder goed beviel, zoals de Alpine 110S. Daar zet hij dan een auto naast waarmee hij eigenlijk al heel lang had willen rijden, zoals de Toyota GR Yaris. En dan gaat hij vergezochte (autosport)linkjes bedenken.


Jeroen Kruisweg, algemeen directeur van ALD Automotive: “Misschien waren die dieselmotoren toch niet zo heel idioot”
Het was begin dit jaar het gesprek van de dag: ALD Automotive zou LeasePlan overnemen, een deal van 4,9 miljard euro. Twee leasereuzen zouden gaan samensmelten tot een megagigant. Toch was dat niet het belangrijkste streven, legt algemeen directeur van ALD Automotive Jeroen Kruisweg uit. “Om marktleider te blijven moeten we niet alleen groot zijn, maar toonaangevend in duurzaamheid en digitale diensten.”


Ford Mustang Mach-E: High tech icoon?
“Are you nuts?” zal zeker íemand gezegd hebben tijdens de boardroommeeting bij Ford in Dearborn. Daar werd het idee geopperd om niet een bestaand model te elektrificeren, maar een nieuwe elektrisch aangedreven Mustang te bouwen. Een gezins-SUV nog wel, maar dan met de naam van de meest geproduceerde sportwagen ter wereld. Inclusief alle denkbare high tech.


Dagelijks gebruik: de Mercedes-Benz 560 SEL van Sytze van Dijk
De Daily Driver van Sytze van Dijk is de Mercedes-Benz 560 SEL. “Ik ben gek op de W126 modelserie, dat is voor mij de mooiste auto die Mercedes ooit bouwde. En ik wilde altijd al het topmodel, de 560 hebben.”


Kruisbestuiving: BMW M635CSi
In 1983 krijgt de BMW 6-serie zijn bekroning in de vorm van de M635CSi. Het topmodel is ontwikkeld door BMW’s Motorsport afdeling - vandaar de toegevoegde M - en maakt gebruik van de 24-kleps motor uit de legendarische BMW M1. Ruud Thoma stapte weer eens in.


Eastend Classics: gelukmakende restauraties
Een nieuw pand, een nieuwe eigenaar en een duidelijke visie moeten het opgefriste Eastend Classics naar grote hoogte stuwen. Met restauraties op ‘concours-niveau’ gaat het hier vooral om de wensen van de klant. Yuri van Koeveringe en David de Jong reisden af naar Zuidbroek voor een gesprek met eigenaar Max Smit en partner Sandra Auwema.


Rolls-Royce Silver Wraith (1954): Met gemak
Dit is geen flashy Amerikaanse full-size sedan, maar een statige Britse  zescilinder chauffeur-driven limousine. Met een Italiaans tintje. Uiteraard rijk uitgerust, tot in het extreme, met de nadruk op ‘gemak’. En vooral dit laatste triggerde Martin van der Zeeuw.


Klassiekertrends: ‘No Reserve’
Bij mensen die hun auto laten veilen bestaat soms de angst om dat zonder de zogenaamde ‘reserve’ te doen. Ze zijn dan bang dat er te laag wordt geboden en dat hun auto voor een spotprijs verkocht wordt. Die angst is echter niet altijd gegrond.

Cookieverklaring

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in ons privacybeleid.