Overslaan en ga direct naar de inhoud
Socials

Dagelijks gebruik: de Citroën 2CV6 Club van Herman van Nispen tot Pannerden

De Daily Driver van Herman van Nispen tot Pannerden is de Citroën 2CV6 Club. “Als auditor moet ik veel bedrijven bezoeken in Nederland en België. Dat doe ik in de zomer en in de winter met de 2CV6, zout of geen zout op de weg.”

Met wie hebben we het genoegen?
“Herman van Nispen tot Pannerden, sinds 24 jaar als zzp'er werkzaam als veiligheidskundige.”

Welke auto rijdt u?
“Een Citroën 2CV6 Club, in de kleur blue de tropique, met nu 425.000 km op de teller. Daarnaast heb ik ook nog een 2CV AK400. Een besteleend, een voormalige service-auto van een Citroën-dealer en dus heel uniek.”

Waarom koos u voor deze auto?
“Toen ik in 1972 het jawoord gaf aan mijn vrouw was de trouwauto onze eigen Eend. Het was een mooi oud type met zogenaamde zelfmoorddeuren. Het zeer ernstige Eendenvirus had me dus toen al besmet.”

Hoe komt u aan dit exemplaar?
“Na die trouwauto volgde er een oranje Eend en nog een mooie rode bestelversie. Tussendoor een Renault 4. Totdat ik bij een van mijn laatste werkgevers een collega sprak die van mijn Eendentik wist. Ik kocht zijn 2CV. Een restauratie was wel nodig en die werd uitgevoerd door een Belgisch bedrijf. Later via Chateau Deux Chevaux te Beesd nogmaals en daar kreeg mijn 2CV6 de bijnaam de Blauwe Parel! Dat is inmiddels zo’n tien jaar geleden, maar de auto ziet er nog steeds zeer goed uit. En dat na enkele keren klokje rond!”

Waarvoor gebruikt u hem zoal?
“Als auditor moet ik veel bedrijven bezoeken in Nederland en België. Dat doe ik in de zomer en in de winter met de 2CV6, zout of geen zout op de weg. De bestelversie is nu als vakantie-auto ingericht, compleet met kastjes. En we hebben er vaak in geslapen, op een bedje van 95 centimeter breed. Beide Eenden zijn trouwens wel grondig getectyleerd door Anti Roest Center Alphen aan den Rijn.”

Wat is de beste eigenschap van deze auto?
“Het herkenbare geluid. Alleen is dat soms wel wat luid. Maar z’n beste eigenschap is misschien wel dat het dak helemaal open kan. Terwijl anderen in de hitte met hun leasebak de airco vol aan zetten gaat mijn dakje open en ben ik al vertrokken. De 2CV6 is natuurlijk wel een oldtimer, dus kan er onderweg wat kapot gaan. Maar de Wegenwacht geniet van het werken aan de Eend, ze vinden altijd wel een oplossing.”

Cookieverklaring

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in ons privacybeleid.