Overslaan en ga direct naar de inhoud
Socials

Lexus LS 500h: weer verder verbeterd

Lexus LS 500h: verder verbeterd

In de relentless pursuit of perfection zijn ze bij Lexus nu toch echt te ver gegaan. Want het is zo ver, ik wil een LS 500h. Confronterend. Hoewel, ik kan me herinneren dat ik dertig jaar geleden in een Lexus 400 LS reed, met een vierliter V8 die ‘slechts’ 250 pk leverde. Die auto had iets wat me beviel, zonder dat ik wist wat dat precies was. Nu ben ik er achter: de auto was lexueus.

Er is zelfs in het huidige tijdsgewricht trouwens niets schandaligs aan een 3,5 liter V6 met een relatief bescheiden 299 pk, die wordt bijgestaan door een 132 kW elektromotor, gevoed met stroom welke is opgewekt door kinetische energie te regenereren, waardoor je in het dagelijks verkeer zonder enige moeite één op tien rijdt. En dat met een 2,3 ton wegende, 5,23 meter lange limousine in een opulente President Line uitvoering.

Rustgevend

In tegenstelling tot de LS 400 van weleer vertoont de grootste Lexus wel wat tekenen van overstilering. Zeker in de op zichzelf prachtige ‘Lunar Silver’ lak (meerprijs 4.500 euro, maar het wordt dan ook opgebracht met een unieke Sonic-technologie waarmee een heel fijne, dichte structuur van de aluminiumdeeltjes ontstaat) glanst en glinstert het geheel in combinatie met het rijkelijk aanwezige chroomwerk welhaast iets te veel. Vooral ook omdat het zo’n grote auto is. Dan misschien toch liever ‘Deep Blue’ en dat dan in combinatie met ‘Haku decoratiepanelen met Nishijin fabric’ die samen een zilveren golfeffect vormen, dat lijkt op 'maanlicht dat wordt weerspiegeld door een kalm zeeoppervlak'. En het ís al zo’n rustgevende auto…

Lees verder

Het gehele artikel en nog veel meer foto’s kunt u teruglezen in CARROS Magazine nr. 6/2021. Nooit iets missen? Neem nu een extra voordelig jaarabonnement (8 nummers).

Cookieverklaring

Onze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover kun je lezen in ons privacybeleid.