strictly cars with character

Te koop: unieke McLaren F1 met slechts 4500 km op de teller

29 april 2016
Tussen 1993 en 1998 bouwde McLaren slechts 64 straatlegale versie van de legendarische F1. De McLaren F1 met chassisnummer 069 is nu te koop en wel in fabrieksconditie. De McLaren F1 is de supercar onder de supercars. Een legendarische auto om tal van redenen. Het was de eerste auto voor de weg met een chassis dat volledig uit lichtgewicht koolstofvezel was opgetrokken. Bovenal baarde de auto opzien met de centrale positie van de bestuurder. In combinatie met een topsnelheid van ruim 390 km/u was de Formule 1-sensatie opeens te beleven buiten het circuit.

In blakende vorm

McLaren Special Operations (MSO) is verantwoordelijk voor het onderhoud van de F1’s wereldwijd. Zij biedt nu een zo goed als nieuwe McLaren F1 te koop aan. Het pareltje met chassisnummer 069 heeft immers pas 2.800 mijl – ongeveer 4.500 kilometer – op de teller staan en wordt omschreven als in fabrieksconditie. In alle opzichten een unieke auto dus.

Nummer 60

Het is de 60e McLaren F1 in lijn die handgebouwd is in Woking. De auto is in de lakkleur Carbon Black gespoten en staat op 17-inch magnesium wielen.  De bestuurdersstoel is uitgevoerd in zwart leder met contrasterende rode elementen. Dan krijg je er nog ‘gratis’ een bagageset bij, een Facom titanium lichtgewicht tool kit, de Facom tool box, het boek ’Driving Ambition’  en het McLaren F1 horloge dat alleen voorbehouden is aan eigenaren van de supercar. Wie biedt?

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans