strictly cars with character

Autodiefstallen vestigen laagterecord....maar ouder model is niet veilig

24 januari 2017
Voor het eerst in jaren zijn er minder dan tienduizend auto’s gestolen. In 2016 werden er in totaal 9.179 auto’s ontvreemd en dat betekent een afname van 9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Volgens de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit is het aantal autodiefstallen historisch laag. Voor het eerst in vele jaren zijn er minder dan tienduizend autodiefstallen gepleegd. Het aantal van 9.179 ontvreemde auto’s in 2016 betekent een afname van 9 procent ten opzichte van een jaar eerder volgens de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit (AVc).

Anti-diefstalsystemen

De sterke daling is het gevolg van verbeterde anti-diefstalsytemen denkt de Avc. Zo laat het aantal gestolen jonge personenauto’s van 0 tot en met 3 jaar een daling van liefst 27% zien. Vooral de toenemende mate van traceerbaarheid schrikt autodieven af.

Diefstalgevoelig

Autodieven verleggen hun aandacht duidelijk naar de categorie personenvoertuigen van 4 tot en met 7 jaar oud. In deze groep is het aantal diefstallen flink toegenomen. In totaal werden er 247 meer auto’s uit deze categorie gestolen; een toename van 8%.

Signalering

De kans dat je je gestolen auto ooit nog terugkrijgt is iets gestegen het afgelopen jaar. Ruim twee procent meer auto’s werden teruggevonden. Het aantal gestolen auto’s dat binnen 24 uur wordt teruggevonden is zelfs met 6% gestegen, danzij een nieuwe politie-aanpak. Binnen twee uur na het melden van de diefstal staan auto’s tegenwoordig al nationaal en internationaal gesignaleerd.

Lijstaanvoerders

Het merk dat het meest werd gestolen in 2016 is Volkswagen, gevolgd door BMW en Audi. In de top-3 van meest gestolen modellen zien we de Volkswagen Golf en Polo en de BMW 3-Serie staan. Als we kijken naar de kans dat een bepaald model wordt gestolen, dan zien we echter de Audi A5 als lijstaanvoerder, gevolgd door de Polo en de Golf.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans