De Range Rover Sport P400e koppelt een 2,0-liter viercilinder Ingenium-benzinemotor aan een elektromotor. Het systeemvermogen loopt op tot ruim 400 pk.
Jaguar en Land Rover meldden onlangs dat vanaf 2020 elk nieuw model er ook met een elektrische aandrijving zal zijn. De eerste Land Rover met een dergelijke aandrijflijn is de Range Rover Sport P400e. De auto beschikt zowel over een 300 pk sterke 2,0-liter viercilinder benzinemotor als een 116 pk sterke elektromotor. Gezamenlijk schoppen ze het tot 404 pk en een fors maximumkoppel van 640 Nm. De vierwielaangedreven Range Rover Sport P400e snelt in 6,7 tellen vanuit stilstand naar 100 km/u. Zoals gebruikelijk bij plug-in hybrides kan de P400e ook geheel elektrisch uit de voeten. De actieradius bedraagt dan 51 kilometer volgens de NEDC-standaarden. Wie de speciale wallbox aanschaft, ziet de accu in 2 uur en 45 minuten volgeladen worden. Via een standaard stopcontact bent u 7 uur en 30 minuten zoet.
Range Rover Sport P400e is eerste Land Rover met een stekker
4 oktober 2017