strictly cars with character

Helaas! Bugatti gaat geen 16-cilinder meer bouwen

12 september 2018

Volgens Stephan Winkelmann, de topman bij Bugatti, zal zijn merk nooit meer een 16-cilinder bouwen. Steeds strenger worden emissie-eisen liggen ten grondslag aan het besluit.

Zowel de huidige Bugatti Chiron als de Divo hebben een 16-cilinder aan boord. Het vormt de basis voor uitbundige prestaties. Maar er is slecht nieuws voor de liefhebbers van de iconische W16; de krachtbron zal in de toekomst niet vervangen worden door een nieuw exemplaar. Volgens de CEO van Bugatti, Stephan Winkelmann, “zal wetgeving leiden tot radicale stappen voor iedereen”. Winkelmann vertelde het Australische CarAdvice bovendien dat “als je aan het front van geavanceerde technologie wilt meespelen, is het belangrijk om het juiste moment te kiezen voor veranderingen.” De topman hint daarbij op het gebruik van elektrificatie. “Als het gewicht van batterijen snel lager wordt – en dat is het geval – kan de emissie verminderen tot een niveau dat acceptabel is. En dan is hybridisering een goede zaak.” Om daar aan toe te voegen “het moet wel een adequate oplossing zijn voor mensen die vandaag de dag Bugatti’s kopen”.

Pk-wedloop

Hoewel de W16 niet vervangen gaat worden voor een nieuw exemplaar, lijkt het erop alsof Bugatti voorlopig nog wilde plannen heeft met de huidige 16-cilinder. “We hebben ontdekt we in een race zitten naar meer kracht, een doorgaande strijd, en iedereen is op zoek naar meer en meer.”

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans