strictly cars with character

Foutje, bedankt. Volkswagen diep door het stof voor Golf-commercial

21 mei 2020

Volkswagen gaat diep door het stof voor een instagram-commercial voor de nieuwe Volkswagen Golf. In het clipje is een donkere man te zien die door een witte hand weg van een auto wordt geduwd.

Het leek zo’n simpel clipje. Een felgele Volkswagen Golf staat geparkeerd in een winkelstraat. De man die de auto van dichtbij wil bekijken, wordt op een afstand gehouden door een grote hand. De man wordt met één vinger opzij geduwd, bij zijn hoofd opgepakt en vervolgens een gebouw in ‘gepiekt’. Een probleem: de grote hand is van een blank persoon, de man die ‘lollig’ van de auto wordt weggehouden heeft een donkere huidskleur. En dan wordt hij ook nog eens een gebouw met de naam 'Petit Colon’ in gewerkt, Frans voor ‘Kleine Kolonist’. Oeps.

Letters

Om het geheel nog wat erger te maken, verschijnen op speelse wijze de letters van ‘der neue golf’ in beeld. Wie het beeld na de eerste frames stilzet, leest het n-woord, wat zowel in het Duits als Nederlands hetzelfde is. Dubbel oeps.

Verontschuldigingen

Volkswagen heeft de advertentie inmiddels verwijderd en zegt ernstig geschokt te zijn. In een statement zegt het: “We begrijpen volkomen de walging en woede die deze video opwekt. Het is duidelijk dat deze video fout en smakeloos is. We distantiëren ons sterk van deze video en bieden oprechte verontschuldigingen aan.” Volkswagen doet onderzoek naar hoe de commercial tot stand is gekomen.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans