strictly cars with character

V12-variant op 812 Superfast laat binnenkort van zich horen

21 april 2021

Op 5 mei onthult Ferrari zijn 812 Superfast-variant met 830 pk sterke V12 motor. Dat nieuwe model belooft geen katje te worden dat je zonder handschoenen aanpakt.

Ferrari noemt de nieuwe versie nu no de ‘limited edition V12’. Hoe de uiterst krachtige variant op de 812 Superfast precies gaat heten, brengt het pas op 5 mei naar buiten. Ondertussen onthult de tijdelijke naam dat de Italianen een kleine oplage in gedachten hebben. Waarschijnlijk maak je dus alleen kans op de nieuweling als je al een hele vloot Ferrari’s bezit. Het merk zegt er alvast dit over: “Het model is bedoeld voor Ferrari's meest gepassioneerde verzamelaars en connaisseurs en beschikt over tal van compromisloze technologische oplossingen om ongeëvenaard rijplezier te garanderen.”

Vierwielbesturing

Ferrari zegt dat ze de kenmerken van de 812 Superfast hebben aangescherpt tot een niveau dat nog niet eerder is vertoond. Dat zit hem in eerste instantie in het vermogen. De V12-motor overlegt liefst 830 pk bij een toerental van 9.500 tpm. Ferrari investeerde bovendien in een nieuw kleptimingmechanisme en een nieuw uitlaatsysteem.  De ‘limited edition V12’ – dankzij een overvloed van koolstofvezel een stuk lichter dan de 812 Superfast - krijgt eveneens vierwielbesturing mee. De zevende generatie Side Slip Control is eveneens aan boord. Ook sleutelde het Ferrari Styling Centre samen met de aerodynamica-team aan de downforce-niveaus.

Het interieur zal in grote mate gelijk zijn aan dat van de 812 Superfast, al is het portierpaneel opnieuw ontworpen om gewicht te verminderen. Op 5 mei dus meer nieuws.

Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans