Met wie hebben wij het genoegen?
“Rudolph van Veen, geboren 1967 in Weelde, België, opgegroeid in Tilburg en nu woonachtig in Hilversum. Ik ben meesterkok en meesterpatissier, en maker van diverse kook- en bakprogramma’s waaronder Rudolph’s Bakery bij 24Kitchen. Koken en bakken is mijn werk, en ook mijn lust en mijn leven.”
Welke auto rijd je?
“Een Peugeot RCZ Asphalt.”
Waarom koos je voor deze auto?
“Al sinds ik mijn rijbewijs heb, probeer ik ‘volwassen mannenauto’s’ te mijden. Vooral saaie sedanmodellen hebben mij nooit aangesproken. Ik heb geen affiniteit met techniek en ik hoop dat ik de motorkap nooit open hoef te maken. Wel kan ik warmlopen voor elegante auto’s, die er origineel en charmant uitzien. Vorm, kleur en het interieur hebben altijd mijn keuze bepaald. Ik heb tien jaar met veel plezier Audi TT gereden. Helaas reed ik drie jaar geleden mijn laatste TT bij een aanrijding met een bestelbus total loss. Van de restwaarde moest ik een andere auto kopen en zo kwam ik met hulp van een goede vriend, die juist heel veel van auto’s weet, uit bij deze RCZ.”
Hoe kom je aan dit exemplaar?
“Ik kocht hem van een particulier via Marktplaats. Samen met de genoemde vriend ben ik naar Hoorn gereden en de eigenaresse bleek een echte autoliefhebster. Je kon merken dat deze RCZ niet zómaar een auto voor haar was. De vraagprijs was eigenlijk net iets te hoog voor mijn budget, maar omdat we er allebei een goed gevoel over hadden, vonden we een passende oplossing. Die dag reed ik terug in mijn nieuwe RCZ Asphalt en een maand later verzorgde ik een mooi assortiment luxe hapjes voor de housewarming van haar nieuwe appartement.”
Waarvoor gebruik je hem allemaal?
“Hij is voor dagelijks gebruik. Ik rijd er mee naar de groothandel, de studio en regelmatig naar Halsteren in Brabant waar we een jaar geleden de eerste Rudolph’s Bakery café & shop hebben geopend. Vaak is de auto helemaal volgeladen met ingrediënten en keukenspullen en wring ik mijzelf ietwat onhandig op de achterbank om alles erin en weer eruit te krijgen. Het gaat nét, maar het is mij de leukheid van het model waard!”
Wat is de beste eigenschap van deze auto?
“Het strakke en tegelijk ook speelse ontwerp verveelt nooit. Ik vind het een lekker model, met die eigenwijze glooiing in de daklijn. Van deze Asphalt-versie zijn er niet veel gemaakt, de kleur is vrij uniek en doet mij steeds denken aan mijn Macbook. De vorige eigenaar heeft de motor iets getuned, waardoor het geluid nu best brutaal klinkt. En de net even bredere banden hebben de esthetiek heus nog beter gemaakt.”
Daily driver: ‘‘Het is een lekker eigenwijs model’’
Volg @CARROS.CARSMAGAZINE voor de vetste auto content, nieuwtjes en meer

In the Japanese cinematic industry, Godzilla is a legendary creature that rises from the waters and enters the cities, spreading terror and destruction. ? A cult creature that is associated with a dynasty of cars that are, in the same way, as scary as legendary. And this, my friends, is one of the rarest among Nissan’s “creatures”: the Nismo GTR R33 400R. Produced only in 44 units, it was a real threat to the automotive industry given its ferocity. The cause of all this chaos was, in the first place, the engine: the magnificent RB26 was replaced with a prodigious version developed for GT-1 class use, the 2.7l RB-X GT2 which developed 400hp and 469nm of torque. This engine was capable of pushing the 400R over 315km/h (195mph), with a 0-100 (0-60) in less than 4 seconds. But the good news doesn’t end here... 5-speed manual gearbox, aero body kit, sporty 18-inch wheels and of course that sweet, sweet straight-6 growl that only few cars have. ? @kenmsaito

De wekelijkse meditatie word geleid door @jdd_ch als hij ''off the grid'' gaat in de Hesketh uit 1974. Je kijkt naar James Hunt tijdens de 2021 Monaco Historic GP. Doe je koptelefoon op en sluit je ogen ?

The 4.6 HSE, also known as P38A, was the second generation Range Rover, almost a quarter of a century after its debut. That meant that now we were in the 90s, and the concept of SUV had dramatically changed. People didn’t put off-road capabilities at the first place, instead they asked for luxury and comfort. During the design stage, several firms were contacted, and Bertone even made a full scale model, but at the end they opted for the classic British style, rightfully so. The 4.6 HSE gave exactly that (the HSE stands for “High Specification Equipment”), for instance it had an advanced, yet very troublesome, air suspension system, powered by the 4.6L V8, that would produce 225 hp and 280 ft-lb of torque. On the inside, it was basically a living room, so much in fact that in 1996 debuted the possibility of ordering one with a television and video system with VHS player. It was without a doubt the best off-roader in the world at the time of its debut, although unfortunately its cutting-edge electronics had plenty of faults, but it helped set the bar of what a luxury SUV should be. ? @iamted7

The most powerful Ford GT ever. #ford #fordgt #fordgt2020 #innovation #647 #race #lemans